piątek, 8 maja 2015

Dzięki Wymiennikowi odwiedziłam Norwegię


Od dawna chciałam pojechać do Norwegii. Jednak odstraszały mnie koszty pobytu – to bardzo drogi kraj dla Polaków. A poza tym, chciałam nie tylko zwiedzać i oglądać, ale też wniknąć głębiej i poznać realia codziennego życia. Idealną okazję znalazłam na Wymienniku (czym jest Wymiennik, jak działa i przyczynia się do podnoszenia jakości mojego życia, opisywałam szerzej w jednym z wcześniejszych postów, można go znaleźć tutaj).



Pod koniec marca na Wymienniku pojawiła się oferta wymiany barterowej: pobyt w Norwegii w zamian za projekt aranżacji wnętrz. Oferta bardzo mnie zainteresowała – aranżacja wnętrz to jedna z moich pasji. Niezwłocznie zadzwoniłam pod podany numer i tak poznałam Anię, która wraz z rodziną od dwóch lat mieszka nad jednym z fiordów zachodniego wybrzeża Norwegii. 

Widok na fiord i Morze Północne. Photo by corazlepszezycie

Od razu dobrze się nam rozmawiało, więc już w pierwszym kontakcie wymieniłyśmy wszystkie niezbędne informacje i wstępnie uzgodniłyśmy pasujący nam obu termin. Resztę szczegółów ustaliłyśmy mailowo – wszystko przebiegło sprawnie i planowo. Już w kwietniu, około dwóch tygodni od umieszczenia przez Anię ogłoszenia i naszej pierwszej rozmowy, spotkałyśmy się w Norwegii.

W domu Ani od razu poczułam się.. jak w domu. W tak sympatycznej i swobodnej atmosferze praca nad projektem była ogromną przyjemnością. Dodatkową radość sprawił mi fakt, że moi klienci byli zainteresowani renowacją i wykorzystaniem w projekcie części zakupionego wraz z domem wyposażenia.

W trakcie dwutygodniowego pobytu miałam okazję zobaczyć z bliska codzienne życie w Norwegii. Obserwowałam, jak żyją moi gospodarze, ich sąsiedzi i znajomi - osoby różnych narodowości. Dowiedziałam się, jak funkcjonują przedsiębiorstwa, szkoły i instytucje, według jakich zasad zorganizowane jest życie społeczne. Norwegia jest krajem przyjaznym, bezpiecznym i emanującym dobrą energią - więcej na ten temat tutaj. Ludzie odnoszą się z szacunkiem do siebie nawzajem. Czułam się tam bardzo dobrze, nie przeszkadzała mi kapryśna pogoda ani surowy północny klimat.

Domki nad fiordem w Gursken. Photo by corazlepszezycie

Zwiedziłam okolice przepięknych fiordów, górskie szlaki i atrakcje turystyczne tego regionu. Korzystałam z przepraw promowych, a także przemieszczałam się kilkukilometrowymi wykutymi w podwodnych skałach tunelami, łączącymi poszczególne wyspy zachodniego wybrzeża Norwegii.


Port wewnętrzny w Alesund. Photo by corazlepszezycie

Projekt aranżacji wnętrz został ukończony w terminie, zaakceptowany i uzyskał pochlebną rekomendację na stronie Wymiennika:

The recommendation is as follows:

Title: Barter - projekt aranżacji wnętrz w zamian za pobyt w Norwegii
Description: Kasia zrobiła nam przepiękny projekt wnętrza domu w Norwegii ok. 180 m z wykorzystaniem rzeczy, które już posiadaliśmy. Potrafi się wsłuchać w potrzeby klientów, jest bardzo zaangażowana i z czystym sumieniem mogę ją polecić. Kasia ma bardzo duże wyczucie jeśli chodzi o kolory i oświetlenie. Dodatkowo posiada praktyczną wiedzę na temat renowacji mebli. Jednym słowem osoba z pasją do projektowania.


Ja ze swej strony również poleciłam Anię innym użytkownikom Wymiennika. 

Wymiana okazała się korzystna dla obu stron. Oprócz wyjazdu i wykonania projektu, mieliśmy okazję poznać się nawzajem, spędzić miło i pożytecznie czas, wymienić się wiedzą i doświadczeniami, a także wzajemnie zainspirować. To jest niewymierna "wartość dodana" transakcji wymiennikowych - więcej ten temat w kolejnych postach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz