wtorek, 13 stycznia 2015

To lubię!

Zainspirowałam się tym wpisem na jednym z moich ulubionych blogów - VADEMECUM BLOGERA Beaty Redzimskiej. Szczególnie przemówił do mnie cytat autorstwa Leo Babauty:
Sukces nie polega na osiąganiu czegoś w przyszłości, ale na robieniu tego, co kochasz tu i teraz.
Zdarza mi się to dość często, bo lubię robić wiele rzeczy. Ale jakoś do tej pory nie myślałam o sobie w kategoriach człowieka sukcesu.. Bo gdzie ten wypasiony samochód, ekskluzywny apartament, eksponowane stanowisko? Ach te medialne stereotypy - niby od lat nie oglądam telewizji, nie czytam gazet i żyję według całkiem innych kryteriów wartości, a jednak stare nawyki myślowe gdzieś tam się jeszcze zadekowały:)



Lubię czytać ciekawe i inspirujące teksty - książki, artykuły, wpisy na blogach. Interesuje mnie rozwój osobisty i duchowy, praktyczna wiedza o życiu w zgodzie z naturą i samym sobą, zagadnienia ekonomiczne, socjologiczne i społeczne. Mam też słabość do literatury kryminalnej, szczególnie takiej ze szczyptą (czasem czarnego) humoru. Zamierzam umieszczać opisy interesujących lektur na blogu - bo lubię pisać recenzje. Będą zlokalizowane w zakładce Inspiracje.

W ogóle lubię pisać, stąd pomysł bloga. Bo tak czy inaczej piszę regularnie, czasem wyłącznie dla przyjemności, czasem też zarobkowo. Pisanie pomaga mi okiełznać rozbiegane myśli, doprecyzować pomysły i generalnie sprzyja rozwijaniu świadomości. A zdarza się, że przy okazji powstaje coś pożytecznego:).

Lubię aktywności z zakresu DIY. Cenię samowystarczalność, a przynajmniej zaradność w wielu dziedzinach życia. Nie muszę wszystkiego robić sama, ale dobrze jest wiedzieć, że w razie potrzeby będę umiała sobie poradzić. Z przyjemnością zajmuję się przeróbkami krawieckimi i szyciem, przeprowadzam drobne prace remontowe, aranżuję i przerabiam, dekoruję i ozdabiam meble oraz inne elementy wyposażenia wnętrz. Systematycznie poszerzam wiedzę na temat dzikich roślin jadalnych i wykorzystuję je w moim jadłospisie. Tworzę własne przepisy i wymyślam nowe potrawy na potrzeby chwili. Przeprowadzam eksperymenty z wytwarzaniem we własnym zakresie kosmetyków i środków czystości. Chętnie podzielę się swoimi dokonaniami na blogu - w zakładce DIY.

Lubię dobrze czuć się we własnym ciele, a temu służą między innymi różnorodne aktywności fizyczne. Preferuję proste rozwiązania, nie wymagające specjalnych przygotowań, urządzeń, sprzętu czy dodatkowych akcesoriów. Czyli spacery, ćwiczenia rozciągające i taniec. Sezonowo także pływanie (wolę naturalne akweny). Spaceruję, ćwiczę i tańczę regularnie, co bardzo pozytywnie wpływa na samopoczucie - więcej na ten temat piszę tutaj. Lubię też przytulanie i masaże, więc aplikuję sobie te przyjemności bez specjalnych ograniczeń:)

Lubię pomagać innym, chętnie dzielę się wiedzą.  Lubię też współpracować i nawiązywać relacje, dlatego od blisko dwóch lat jestem aktywna na Wymienniku - portalu Społecznościowego Systemu Wymiany. O Wymienniku napisałam słów parę tutaj, to wyjątkowe zjawisko ekonomiczne, społeczne i kulturowe. I bardzo praktyczne, pomocne rozwiązanie.

Wygląda więc na to, że  zgodnie z przywołanym na wstępie cytatem, już jestem człowiekiem sukcesu - bo codziennie robię mnóstwo rzeczy, które lubię. I tej wersji zamierzam się trzymać:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz